Sylwetki absolwentów
Jacek Czarnecki
Regulatory affairs manager, Nestle Polska. Od prawie 6 lat pracuje w Nestle. Koordynuje działania w zakresie legislacji żywnościowej, dotyczące zarówno bieżącej zgodności produktów, jak i innowacji w Polsce i Państwach Bałtyckich.
Pełni też funkcję menedżera ds. surowców i receptur. Współpracuje blisko z biurem Nestle w Brukseli, jako koordynator ds. Unii Europejskiej w Nestle Polska. Za sprawne wdrożenie systemu opracowywania treści etykiet jego zespół otrzymał w 2015 roku światową nagrodę Nestle Scientic and Regulatory Award, 1st Prize. Reprezentuje Nestle w organizacjach przedsiębiorców, w tym w Polskiej Federacji Producentów Żywności, jako wiceprezes i przewodniczący Komisji ds. Legislacji i Bezpieczeństwa Żywności a także w Konfederacji Lewiatan. Jest też członkiem kolegium redakcyjnego kwartalnika FoodLex. Studia ukończył pracą magisterską na temat funkcjonowania gospodarstwa domowego z osobą niepełnosprawna napisaną pod kierunkiem prof. Krystyny Gutkowskiej. Od ponad 20 lat zajmuje się prawem żywnościowym. Drogę zawodową rozpoczął w Państwowym Zakładzie Higieny w zespole doc. Karłowskiego, gdzie m.in. budował ekspertyzę w zakresie dodatków do żywności i znakowania. Doświadczenie w biznesie i praktycznym zastosowaniu regulacji prawnych zdobył w PepsiCo International, w Polsce i w Wielkiej Brytanii, m.in. wspierając innowację różnych grup produktowych na poziomie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Natomiast umiejętności w zakresie oddziaływania w tworzeniu i udoskonalaniu przepisów rozwijał pracując w Polskiej Federacji Producentów Żywności, gdzie m.in. koordynował działania związane z harmonizacją polskich przepisów podczas akcesji do UE, oraz zarządzał wdrażaniem projektów unijnych służących rozwojowi polskiego przemysłu żywnościowego i jego organizacji. Aktywnie współpracuje z Wydziałem Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, m.in. jako członek Rady Biznesowej Wydziału.
Grzegorz Osóbka
CEO Umbrella Marketing Group. Jest założycielem Umbrella Marketing Group – managerem skutecznie rozwijającym tę firmę od ponad dziesięciu lat. Zaczynał karierę w marketingu BASF Polska.
Przez wiele lat związany był z firmą Bakalland oraz rynkiem OTC, pełniąc funkcję Prezesa Zarządu VITAMEDIC Sp. z o.o. Ukończył studia magisterskie i doktoranckie na Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji w SGGW. Na podstawie obrony pracy doktorskiej pt. „Znaczenie wartości odżywczej na przykładzie wybranych grup produktów spożywczych w komunikacji marketingowej”, przygotowanej pod kierunkiem prof. dr hab. Krystyny Gutkowskiej, uzyskał w 2007 roku stopień doktora nauk rolniczych w zakresie technologii żywności i żywienia. Obecnie w swojej aktywności zawodowej koncentruje się na poszukiwaniu zależności rynkowych, eksploracji potencjałów i procesów wpływających na zachowania konsumenckie. Założona i kierowana przez dr. Grzegorza Osóbkę firma Umbrella Marketing Group (www.umbrella.pl) to agencja marketingowa świadcząca usługi z zakresu badań, strategii, wparcia sprzedaży (BTL) oraz szeroko pojętego e-marketingu. W portfolio firmy znajduje się szeroka lista firm z sektora spożywczego: Materne, Bakalland, Cenos, Prymat, Good Food, Woseba, Vinpol, Spomlek, DEGA, Goliard, Bahlsen, Wasa, Scandic Food, Premium Rosa, Jamar, Sante, DM Snacks, Credin, Dijo, Alpro, Gzella, Dobrawa, Kruszwica, Roleski.
Karol Okrasa
Jeden z najbardziej utalentowanych szefów kuchni swojego pokolenia. Zawodowe szlify zdobywał w hotelu Le Meridien Bristol, gdzie został pierwszym polskim szefem kuchni.
We wrześniu 2010 otworzył autorską restaurację „Platter by Karol Okrasa” w hotelu Intercontinental w Warszawie, która w 2011 roku została wyróżniona w przewodniku Michelin. To także najlepsza restauracja hotelowa uznana w konkursie 100 BEST Restaurants.
Styl jego gotowania świetnie znają telewidzowie. Już od kilku lat Karol Okrasa prowadzi popularne programy, „Kuchnia z Okrasą”, „Smaki czasu z Karolem Okrasą” w którym sięga do starych, wypróbowanych przepisów gości swojego programu, a ostatnio „Okrasa łamie przepisy”.
Przez lata pracy zdobył wiele nagród, między innymi nagrodę Chef de L’Avenir w 2008 r przyznawaną przez Międzynarodową Akademię Gastronomiczną dla najbardziej uzdolnionych młodych szefów kuchni. Wyróżniony tytułem Chef Chalange w 2008 dla najlepszego szefa kuchni międzynarodowej sieci Le Meridien. Laureat nagrody Oskar Kulinarny 2005 w kategorii osobowość kulinarna roku i zdobywca tytułu Hermes 2007 w kategorii osobowość gastronomii, a w listopadzie 2011 r. nagrodzony z rąk Ministra Spraw Zagranicznych Radosława Sikorskiego odznaką BENE MERITO. Jest to najważniejsze odznaczenie państwowe przyznawane za zasługi dla promocji polskiej kultury w kraju i zagranicą.
Karol Okrasa opowiada o studiach na naszym Wydziale film
Mieczysław Walkowiak
Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu – Sokołów S.A. Uzyskał stopień naukowy doktora nauk rolniczych w zakresie technologii żywności i żywienia na podstawie uchwały Rady Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji z dnia 16 lipca 2007 roku.
Od 1988 roku zajmuje kierownicze stanowiska w działach handlu i marketingu w firmach handlowych, jak i zakładach produkcyjnych. Od 1993 roku związany z zakładami produkującymi żywność, m.in. takimi jak: ZPC E.Wedel, Zakłady Piwowarskie Leżajsk, a przez ostatnie 14 lat z firmą Sokołów S.A. jako Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu.
Bliski kontakt z rynkiem wpłynął na potrzebę opracowania dokładnych badań zachowań i preferencji zakupowych konsumentów, aby trafniej budować strategie handlowe i marketingowe, zwłaszcza na rynku mięsa i przetworów mięsnych. Wyniki z pracy doktorskiej nt. „Zachowania konsumentów na rynku mięsa i przetworów mięsnych oraz wynikające z nich rekomendacje dla producentów i handlowców” zostały wykorzystane w kolejnych latach na potrzeby działalności marketingowej firmy Sokołów S.A., przysparzając jej wiele sukcesów rynkowych. Firma Sokołów S.A. nadal współpracuje z Wydziałem Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW, uczestnicząc w podejmowanych nowatorskich projektach i wspierając je merytorycznie i rzeczowo.